fbpx

Deze salestechnieken helpen jou in jouw gesprekken!

Home Deze salestechnieken helpen jou in jouw gesprekken!

 

Dat een baantje in de sales het beste baantje is dat je zult vinden tijdens je studententijd, weten we als geen ander bij Direct Result. Naast het leren kennen van gezellige en gelijkgestemde mensen is het ook een mooie manier om jezelf te ontwikkelen en het beste uit jezelf te halen. Elke dag spreek je veel verschillende type mensen en wanneer je eenmaal een tijdje werkzaam bent als ambassadeur, captain of manager, merk je dat de salestechnieken die wij aan de deur gebruiken, jou ook veel helpen in het dagelijkse leven. In deze blog hebben we een paar salestechnieken op een rij gezet die je binnen onze organisatie leert en die ook buiten je werk erg nuttig zijn.

“Door vooraf in je verhaal meerdere vragen te stellen die de persoon aan de deur zal beantwoorden met een ‘ja’, zorg je ervoor dat de persoon in het ja-ritme komt.”

Het ja-ritme is een krachtige techniek die we gebruiken in onze pitch. Wanneer je de urgentie en het belang van een goed doel kenbaar hebt gemaakt, is het tijd om de vraag te stellen of de persoon aan de deur dit goede doel ook wil ondersteunen. Het antwoord dat we als ambassadeur nodig hebben, is natuurlijk een ja! Door vooraf in je verhaal meerdere vragen te stellen die de persoon aan de deur zal beantwoorden met een ‘ja’, zorg je ervoor dat de persoon in het ja-ritme komt. Wanneer je uiteindelijk de steunvraag stelt, zal de potentiële donateur eerder geneigd zijn om deze vraag ook met ja te beantwoorden!

“Spiegelen ontstaat uit de behoefte om niet buiten de groep te vallen en komt van oorsprong voort uit ons reptielenbrein, het oudste deel van onze hersenen.”

Spiegelen is een vorm van non-verbale communicatie. Het is natuurlijk fenomeen dat veel onbewust voorkomt tussen twee mensen die met elkaar in gesprek zijn en zich comfortabel voelen bij elkaar. Tijdens het spiegelen volgt de een de lichaamstaal van de ander. Dus wanneer de ene persoon door haar haren strijkt, volgt de ander dit en strijkt zij zich ook door haar haren. Spiegelen ontstaat uit de behoefte om niet buiten de groep te vallen en komt van oorsprong voort uit ons reptielenbrein, het oudste deel van onze hersenen.

Het gebruik van salestechnieken en de oefening die je krijgt in de gespreksvoering met verschillende type mensen, zal jou in je werk als ambassadeur, captain of manager veel profijt geven. Maar ook buiten je werk om heeft het veel voordelen, doordat je je veel zelfverzekerder zult voelen. Denk bijvoorbeeld aan dat ene belangrijke gesprek met de docent van je studie, of bij het geven van een presentatie voor de hele klas. Door de skills die je opdoet binnen Direct Result zullen deze situaties voor jou appeltje eitje zijn!

Wil je meer leren over sales en gespreksvoering? Lees onze andere blogs of solliciteer bij één van onze vestigingen!